Mire készüljünk fel a fogorvosnál

Sokan mondták már, de a fogorvostól tényleg nem kell félni! A fogorvos és a dentálhigiénikus is azt szeretné, hogy a kezelés fájdalom és zökkenőmentes legyen. A legtöbb magán fogászaton a várakozás idejére TV és frissítő (tea, kávé) is várja a pácienseket. Kezelés közben halk zene és megfelelő mennyiségű fájdalomcsillapító is biztosítja, hogy kellőképen ellazuljunk a fogorvosnál. Mindez segít, hogy ne féljünk rendszeresen kontrollvizsgálatra járni, így megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.

fogorvosnál a Móricz Dentalban

Hogyan készüljünk a fogászati kezelésre?

A lefoglalt időpont előtt és után igazítsuk úgy a napirendünket, hogy nyugodtan és az orvosra koncentrálva tudjunk részt venni a kezelésen. Amikor lefoglaljuk az időpontot célszerű rákérdezni, hogy körülbelül mennyi időt vesz majd igénybe a kezelés. Ehhez érdemes hozzáadni körülbelül fél órát, mert előfordul, hogy csúszik az előző kezelés vagy épp velünk fog több időt eltölteni a fogorvos. Valószínű, ha már rég nem jártunk fogorvosnál, akkor több időbe telik majd a vizsgálat. Az első találkozáskor javasolt korábban érkezni, mert ekkor kell kitölteni a páciens dokumentáció nagy részét, mint például az anamnézis (kórelőzmény) lapot.

Rutin vizsgálat a fogorvosnál

Az első találkozás (ha nem egyszerű konzultációról van szó) egy professzionális dentálhigiéniai kezeléssel kezdődik. A dentálhigiénikus megtisztítja a fogakat, leszedi a fogkövet és a lerakódott lepedéket. A fog felszínét és a fogak közötti réseket is alaposan kezeli. Ha közben fájdalmat vagy kellemetlenséget érzünk azt jelezzük, mert fontos lehet a későbbi konzultáción. Előfordul, hogy a fognyak körüli terület érzékeny, ami általában nem jelent komolyabb problémát, de a fog más területeit is érintő fájdalom már további vizsgálatot igényel. Ha fáj az állkapocs vagy az íny szintén szóljunk a kezelőorvosnak. A dentálhigiéniai kezelés előtt vagy után általában készül egy röntgen vagy CT felvétel is a fogorvosnál, ami segít láthatóvá tenni a szabad szemmel nem látható részeket. Ezután a fogorvos meghallgatja a panaszokat, megvizsgálja a fogak, az íny és a szájüreg állapotát, valamint a digitális felvételeket. Amikor az ínyt és az ott található tasakokat vizsgálják fájdalmas lehet és előfordul, hogy elkezd vérezni. Ettől nem kell megijedni, általában hamar elmúlik. A kezelés végén tanácsokat ad, valamint probléma esetén ír egy kezelési tervet és árajánlatot.

Nem kell pánikba esni a fogorvosnál, ha az orvos problémákat talál. Jó esetben még könnyen kezelhetőek és időben felfedezik őket. Ezért érdemes évente, fél évente kontrollra járni, mert minél kisebb a probléma annál egyszerűbb a megoldás. A kezelés is sokkal rövidebb és kellemesebb, ha nincs sok tennivaló adott páciensnél.

Ha bármilyen kérdés, panasz felmerül a fogorvosnál vagy kezelés után; keressük fel a kezelőorvost vagy az ügyfélszolgálatot.

fogorvosnál

A kezelés után

Fogtömés, korona vagy más fogpótlás, de egy egyszerű rutin kezelés után, ha nem jelentkezett panasz és a fogorvos sem talált problémát nincs további teendő. Ha az orvos mást nem mond – fél évvel később érdemes bejelentkezni egy ismételt tisztításra és kontrollra. Mindezzel megelőzhetjük a súlyosabb problémák kialakulását.